اخبار

وقتی برندهای تقلبی به حقوق مصرف‌کنندگان آسیب می‌زنند

برندهای تقلبی

وقتی برندهای تقلبی به حقوق مصرف‌کنندگان آسیب می‌زنند

با عرضه محصولات تقلبی و بی‌کیفیت در حوزه لوازم خانه و آشپزخانه، ورای خسارت دیدن برندهای تولیدکننده محصولات باکیفیت، مصرف‌کنندگان نیز از خرید جنس نامرغوب متضرر می‌شوند و حتی ممکن است سلامت و ایمنی‌شان ضمن استفاده از محصولات غیر استاندارد به خطر بیفتد. در این رابطه، شرکت کن به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان ایرانی لوازم خانه و آشپزخانه، ضمن هشدار به خریداران برای دقت در خرید محصولات اصلی از فروشگاه‌های معتبر، به‌عنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی خود به تشریح پیامدهای بکارگیری محصولات بی نام و نشان و غیراستاندارد برای صنعتگران و مصرف‌کنندگان ایرانی پرداخته است.

برندهایی که محصول باکیفیت تولید و روانه بازار می‌کنند، سال‌هاست که با معضل عرضه محصولات تقلبی منقش به نام و نشان خود در فروشگاه‌های نامعتبر دست به گریبانند. ماجرا از این قرار است که مشتریان برندهای شناخته‌شده، با توجه به نشان تجاری و دیگر علائم نمایانگر اصالت یک برند با کیفیت، نسبت به خرید محصول دلخواه خود اقدام می‌کنند. اما متقلبان که معمولا یک قدم جلوتر از دقت و تجربه مشتریان هستند، محصولات بی‌کیفیت را با ظاهر و بسته‌بندی کاملا مشابه با محصولات اصلی به بازار عرضه می‌کنند و به این ترتیب موجب اتلاف حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌شوند. 

مسئله عرضه‌ی محصولات تقلبی در بازار، به‌ویژه در حوزه لوازم خانگی موضوعی بود که پیش‌تر منحصر به برندهای نامدار خارجی بود. اما آتش گسترش عرضه محصولات زیرپله‌ای و تقلبی در بازار طی سال‌های اخیر، برندهای مشهور و باکیفیت داخلی را نیز گرفتار کرده و در مواردی موجب سردرگمی مشتریان شده است. در این نبرد، برند شرکت‌ها به‌عنوان مهم‌ترین دارایی کسب‌وکارها، قربانی سودجویی شیادان می‌شود.

خسارت‌های چند جانبه

خسارت‌های چند جانبه

تصور رایج این است که عرضه محصولات تقلبی یک برند در بازار، تنها موجب وارد شدن خسارت مادی به مالکان اصلی آن برند می‌شود. در حالیکه واقعیت فراتر از ضرر مادی تولیدکنندگان بوده و در بسیاری از موارد، این مصرف‌کنندگان هستند که قربانی اصلی چنین شیادی‌هایی می‌شوند. زیرا آنها نه‌تنها هزینه بیشتری بابت خرید محصولی بی‌کیفیت و غیراستاندارد می‌پردازند، بلکه گاهی با خرید برخی محصولات تقلبی خاص مانند مایکروویو، فر، هود و اجاق گاز، نادانسته سلامت و ایمنی خود و خانواده‌شان به خطر می‌افتد. در چنین مواردی، استفاده از محصولات تقلبی، نه‌تنها دوام و کیفیت محصولات اصلی را ندارد، بلکه می‌تواند خطرآتش‌سوزی ناشی از طراحی بی‌کیفیت مدارهای الکترونیک و گازی یا نشت آب و گاز را برای مصرف‌کنندگان در پی داشته باشد.

اینجاست که برندهای شناخته شده‌ی بازار، افزون بر پیگیری حقوقی موضوع، در جایگاه مسئولیت اجتماعی نسبت به آگاه‌سازی مشتریان وفادار قدم برمی‌دارند و با ارائه راهکارهایی برای تشخیص محصولات تقلبی عرضه شده و اعلام خطرات احتمالی استفاده از محصولات نامعتبر، نمایندگی‌های رسمی عرضه و فروش محصولات خود را به مشتریان معرفی می‌کنند.

فقط کمی بیشتر دقت کنیم

کمی بیشتر دقت کنید

در این رابطه، اخیرا در بازار مواردی محدود از سؤ استفاده برخی برندهای کمتر شناخته شده از نام و نشان «کن» مشاهده شده است؛ برندی که سال‌هاست در حوزه عرضه محصولات استاندارد خانه و آشپزخانه فعالیت می‌کند و از باسابقه‌ترین و خوشنام‌ترین تولیدکنندگان ایرانی محصولات خانه و آشپزخانه است.

از این رو شرکت کن از هموطنان و به‌ویژه مشتریان وفادار این برند دعوت می‌کند هنگام خرید محصولات داخلی و به‌ویژه محصولات کن، ضمن خرید از مراکز معتبر فروش محصولات خانه و آشپزخانه، به نشان تجاری، علامت استاندارد و بسته‌بندی منقش به لوگوی برند برند توجه کنند. مشتریان محصولات کن، برای اطمینان بیشتر نسبت به خرید خود از مراکز معتبر فروش، کافی است ضمن تماس با دفتر مرکزی، نشانی مراکز معتبر فروش محصولات کن را در شهر و استان محل سکونت خود دریافت کنند.

تلاش متخصصان شرکت کن برای ارائه‌ی باکیفیت‌ترین محصولات در حوزه خانه و آشپزخانه به بازار، وقتی به ثمر می‌نشیند که مشتریان با شناسایی محصولات اصلی و خرید از نمایندگی‌ها و مراکز معتبر فروش، در قطع دست سودجویان در عرضه محصولات تقلبی بی‌کیفیت، ما را یاری کنند.