مقالات

شرکت کن، اولین تولیدکننده هود در ایران

شرکت کن، اولین تولیدکننده هود در ایران

متاسفانه به دلایل مختلفی مثل تحریم‌های اقتصادی ایران و نبود فناوری‌های نوین، بسیاری از صنایع تولیدی ما در کشور با مشکلات مختلفی مواجه بوده است و حوزه تولید لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که بیش از حد با این موضوع درگیری دارد.

به همین دلیل است که بسیاری از شما وقتی می‌خواهید وسیله‌ای الکتریکی یا الکترونیکی برای خانه‌تان تهیه کنید، به سرعت به بهترین برند‌های خارجی فکر می‌کنید و در برخی از موارد تصمیم بهینه این است که محصولات خارجی را مد نظر قرار دهید اما این در همه موارد صدق نمی‌کند.

ما در شرکت کن به عنوان اولین تولید‌کننده هود در ایران، در سال‌های اخیر به حدی از کیفیت دست یافته‌ایم که علاوه بر دریافت عنوان بهترین برند هود ایرانی، هود کن را به کشور‌های ترکیه، عراق، آفریقا، افغانستان و… نیز صادر می‌کنیم.

در این مطلب کوتاه قصد داریم تا شما را به طور خلاصه با تاریخچه ساخت هود آشنا کنیم و ویژگی‌های محصولات «کن» به عنوان اولین تولید‌کننده هود در ایران را به شما معرفی کنیم تا در هنگام خرید، اطلاعات بیشتری در مورد محصولات مورد نظرتان داشته باشید تا شاید به این نتیجه برسید که در زمینه خرید هود، به کیفیت «کن» اعتماد کنید.

تاریخچه ساخت هود در دنیا

سابقه پیدایش هود به دوران باستان باز می‌گردد. در آن زمان، از دودکش‌ها برای تهویه هوای آشپزخانه استفاده می‌شد. دودکش‌ها به خروج دود و بخار غذا از آشپزخانه کمک می‌کردند، اما قادر به از بین بردن بو نبودند. هود‌های اولیه بدون هیچ فن و وسیله خاصی، با استفاده از گردش هوا در داخل آشپزخانه و یک دودکش بلند، دود اجاق گاز را به بیرون از خانه هدایت می‌کرد.

در قرن هجدهم، اولین نمونه‌های هود آشپزخانه اختراع شدند. این هود‌ها از جنس فلز بودند و به صورت دستی کار می‌کردند. هود‌های اولیه به اندازه هود‌های امروزی کارآمد نبودند، اما به طور قابل‌توجهی به تهویه هوای آشپزخانه کمک می‌کردند. در واقع، این هود‌ها یک پروانه فلزی داشتند که آشپز باید به صورت دستی آن را می‌چرخاند تا نیروی مکش تولید کند و هوای آشپزخانه را جا به جا کند.

در قرن نوزدهم، هود‌های آشپزخانه پیشرفت‌های قابل‌توجهی را تجربه کردند. هود‌های جدید از جنس فلز یا چدن بودند و به موتور الکتریکی مجهز شده بودند. موتور الکتریکی با مکش قوی‌تر، بو و دود غذا را به خوبی از آشپزخانه خارج می‌کرد اما با این حال، تا آن زمان، هود فقط در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها بزرگ و هتل‌های مجلل مورد استفاده قرار می‌گرفت و هنوز به عنوان لوازم خانگی برای مردم عادی رواج نداشت.

در قرن بیستم، هود‌های آشپزخانه به یک وسیله ضروری در آشپزخانه تبدیل شدند؛ یعنی دیگر هیچ معمار یا شرکت ساخت و‌سازی خانه را بدون هود به خریدار تحویل نمی‌داد. هود‌های جدید به طور فزاینده‌ای کارآمدتر و زیباتر شدند و این زیبایی تنوع ایجاد کرد و به بخشی از طراحی آشپزخانه تبدیل شد. امروزه، هود‌های آشپزخانه در انواع طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شود و با هر نوع دکوراسیونی ترکیب می‌شود و به آشپزخانه شما جلوه مورد نظرتان را اضافه می‌کند.

برخی از برند‌های مطرح هود در جهان

  •  Miele
  •  Bosch
  •  Siemens
  •  Gaggenau
  •  Thermador

تاریخچه ساخت هود در ایران

تاریخچه ساخت هود در ایران به دهه ۱۳۶۰ برمی‌گردد. در آن زمان، اولین هود ایرانی در شرکت کن تولید شد. ما در شرکت کن در ابتدا هود‌ها را به صورت مونتاژ قطعات وارداتی تولید می‌کردیم، اما به مرور زمان و با کسب تجربه و دانش فنی، تولید قطعات هود را نیز در داخل کشور آغاز کردیم و امروز به سطحی از فناوری رسیده‌ایم که تقریبا تمام قطعات مورد نیاز برای تولید انواع هود ایرانی را در داخل کشور تولید می‌کنیم و کیفیت محصول نهایی به حدی است که بدون اغراق با نمونه‌های خارجی شناخته شده رقابت می‌کند.

ما در کن با استفاده از فناوری روز دنیا و با تکیه بر دانش فنی مهندسان ایرانی، توانستیم هود‌های باکیفیت و متنوعی را تولید و به بازار عرضه کنیم. امروزه، ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح هود در جهان شناخته می‌شود. هود‌های ایرانی به دلیل کیفیت بالا، قیمت مناسب و تنوع طرح و مدل، به کشور‌های مختلف جهان صادر می‌شود.

اولین تولید‌کننده هود در ایران شرکت کن بود اما پس از تاسیس شرکت کن، اوایل دهه ۷۰، شرکت‌های تولیدی دیگر هم به عرصه تولید هود خانگی وارد شدند.

  • دهه ۱۳۶۰: تولید اولین هود ایرانی توسط شرکت کن؛
  •  دهه ۱۳۷۰: آغاز تولید هود توسط شرکت‌های دیگر؛
  •  دهه ۱۳۸۰: ورود فناوری جدید به صنعت تولید هود در ایران؛
  •  دهه ۱۳۹۰: افزایش صادرات هود ایرانی به کشور‌های مختلف جهان.

عوامل متعددی در رشد و توسعه صنعت تولید هود در ایران نقش داشته‌اند:

  •  وجود تقاضای زیاد برای هود در بازار ایران؛
  •  وجود نیروی کار ماهر و متخصص در ایران؛
  •  دسترسی به مواد اولیه باکیفیت.

امروزه، صنعت تولید هود در ایران به یک صنعت بالغ و توسعه‌یافته تبدیل شده است.

گواهینامه‌ها و افتخارات شرکت کن به عنوان اولین تولید‌کننده هود

 استاندارد بین‌المللی FCC-kitchen appliances در تجهیزات آشپزخانه و صنایع وابسته از سوی اتحادیه اروپا؛

نشان ویژه مدیریت برتر در تولید تجهیزات آشپزخانه؛

نشان زرین تضمین کیفیت و مرغوبیت محصول در صنایع وابسته به ساختمان؛

برنده جایزه بزرگ‌ترین مسابقه طراحی صنعتی دنیا از کشور ایتالیا؛

محبوب‌ترین برند به انتخاب مصرف کنندگان؛

چهره ماندگار کیفیت ایران؛

برند محبوب مصرف‌کننده در سال ۱۴۰۰؛

دریافت تندیس و گواهینامه واحد نمونه صـنعتی از وزارت صنعت معدن و تجارت؛

قهـرمـانان صـنعت در سال ۹۶؛

قهـرمـانان صـنعت در سال ۹۴؛

نشان استانـدارد 17025 ISO در محصولات پخـت و پز گاز ســوز؛

گواهی سیستم مدیریت یکپارچه IMS ISO9001:2015؛

گواهی سیستم مدیریت یکپارچه IMS ISO45001:2018؛

گواهی سیستم مدیریت یکپارچه IMS ISO14001:2015؛

ویژگی‌های محصولات کن به عنوان اولین تولید‌کننده هود در ایران

تا زمانی که این در کیفیت محصول و ارائه خدمات حرفی برای گفتن وجود نداشته باشد، این که ما بگوییم اولین تولید‌کننده هود در ایران هستیم، نتیجه چشم‌گیری برای شما مصرف‌کننده گرامی ندارد. در نتیجه از همان ابتدای کار، تلاش ما بر این بود که علاوه بر اولین بودن، ویژگی‌هایی را اختیار شما قرار دهیم که در رقابت با برند‌های خارجی هم برنده باشیم. ویژگی هود‌های کن و خدمات آن را در ادامه می‌خوانید:

ضمانت ۲۴ ماهه

تمام هود‌های کن که از هر طریقی به آشپزخانه شما می‌رسد، شرایط ضمانت دارد و هر گونه خرابی که ناشی از نقص محصول باشد به طور کامل بر عهده ماست و در صورت بروز مشکل، ما بر اساس شرایط گارانتی به مسئله رسیدگی می‌کنیم.

خدمات پس از فروش مادام العمر

زمانی که هود خارجی خریداری می‌کنید، در صورت بروز هر گونه مشکل در قطعات، ممکن است با نبود یا کمبود قطعه یدکی رو به رو شوید اما ما به عنوان اولین تولید‌کننده هود در ایران به شما این ضمانت را می‌دهیم که تمام لوازم یدکی تمام محصولات را به صورت مادام العمر در اختیار شما قرار دهیم.

در صورت خرابی هر بخشی از هود‌های کن به راحتی می‌توانید از طریق ارتباط با واحد خدمات پس از فروش، مراجعه به نمایندگی‌ها یا ارتباط با تعمیرکاران مجاز قطعه یدکی مورد نظرتان را تهیه، نصب یا تعمیر کنید.

به صرفه بودن قیمت

 با توجه به بالا بودن نرخ ارز و نوسانات آن و هزینه‌های واردات و بازرگانی، زمانی که شما می‌خواهید محصولی خارجی را به عنوان هود آشپزخانه‌تان انتخاب کنید باید هزینه بیشتری نسبت به محصولات «کن» پرداخت کنید.

با خرید از کن شما علاوه بر داشتن یک هود باکیفیت در سطح جهانی، هزینه‌ای واقعا به صرفه پرداخت می‌کنید. کاملا واضح است که وقتی انواع محصولات کن از صفر تا صد در ایران تولید می‌شود، قیمت هود آشپزخانه برای شما بسیاری کمتر تمام می‌شود.

پس با خرید از اولین تولیدکننده هود ایران، کیفیتی جهانی را بهصرفهترین هزینه دریافت خواهید کرد.

تنوع در طراحی انواع هود

پس از چند دهه فعالیت و سابقه تولید در حوزه تجهیزات آشپزخانه و هود، به خوبی می‌دانیم که علاوه بر کیفیت، دوام محصولات، کم صدایی و بهداشتی بودن هود‌ها، باید به طراحی آشپزخانه شما هم اهمیت دهیم.

انواع هود جزیره‌ای، هود توکار، دیواری، شومینه‌ای و مخفی در کن تولید می‌شود که هر کدام طرح و رنگ‌ها و مشخصات متنوع و مختلفی دارند و که با هر سلیقه‌ای که داشته باشید، به راحتی می‌توانید یکی از محصولات را انتخاب کنید. اگر با طراح داخلی‌تان مشورت کنید، به راحتی یکی از محصولات هود کن را به شما پیشنهاد می‌دهد که هماهنگی دقیقی با طراحی آشپزخانه و دکور خانه شما داشته باشد و علاوه بر کارایی، زیبایی هم به شما هدیه بدهد.

کن برند مورد اعتماد شما

در طول سال‌های طولانی که افتخار حضور در کنار شما را داشته‌ایم، سلیقه جزئی‌نگر و دقیق شما را می‌شناسیم و به خوبی می‌دانیم که علاوه بر افزایش کیفیت، بی‌صدا کردن محصولات و کاهش قیمت باید به زیبایی طراحی و به‌روز بودن آن هم رسیدگی کنیم.

از آن جایی که می‌دانیم زیبایی و چشم‌نواز بودن محیط آشپزخانه برای شما اهمیت بسیاری دارد و شما با دقت تمام به وسایل و چیدمان آشپزخانه رسیدگی می‌کنید، در شرکت کن با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا و بهره‌گیری از مهندسان باتجربه و جوان کشورمان سعی می‌کنیم تا محصولی در خور سلیقه‌تان به شما تقدیم کنیم. برای بررسی و مقایسه محصولات و خرید از اولین تولید‌کننده هود در ایران به صفحه خرید هود آشپزخانه مراجعه کنید.